7 december 2017 om 00:00
iBOOD

Côtes du Rhône ‘Les Champauvins’ 2015 Domaine Grand Veneur | 6 Flessen

Product expert aanwezig

Côtes du Rhône ‘Les Champauvins’ 2015

Laten we maar gelijk met de deur in huis vallen: wijnkenners zijn lyrisch over deze Côtes du Rhône ‘Les Champauvins’ uit 2015.

Specificaties

Wijnhuis: Domaine Grand Veneur
Type: ‘Les Champauvins’ 2015 Domaine Grand Veneur
Hoeveelheid: 6 flessen

• Complete wijn, elegant, krachtig
  • Smaak? Chateauneuf du Pape!
  • Afkomstig van een ‘sensational estate’ 

Land: Frankrijk
Wijnhuis: Domaine Grand Veneur
Jaar: 2015
Waardering Vivino: 3.8 
Druif: grenache, syrah, mourvèdre

Alcoholgehalte: 14.5 % vol.
Afsluiting: natuur kurk
Drinktemperatuur: 18 graden
Bewaarpotentieel: nu – 2022

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Sommelier

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

7 december 2017 om 00:22
on-call Gebruiker

Stuk betaalbaarder dan die wijn van gisteren en 80% match bij die wijntest van jullie. Dus volgens mij wel een leuke voor de feestdagen. Welke soort gerechten passen hier goed bij?

Beantwoorden

7 december 2017 om 01:08
Official Product Expert Sommelier Official Product Expert

Mooi dat er een match is…zo begin ik heel eerlijk ook naar mijn eigen keuzes te kijken. Een dure wijn zonder match “smaakt” me dan ineens stukken minder dan een goedkope wijn met een match…gek, prijs is ineens maar prijs. Ahum, maar ik let dan ook niet op de kiloprijs van mijn vlees: dit moet gewoon goed zijn (en kost al snel hetzelfde als een fles ;-))…

OK. Waar past deze wijn goed bij? Bij mooie vleesgerechten van rund, lam en hert.

Bijzonder: de tannines zijn licht. Geuren van peper, bessen en bloemen. En inderdaad goed betaalbaar…(maar daar kijkt deze Sommelier minder goed naar, da’s de taak van de afdeling inkoop, dussss ;-))

Een goede nacht,

Uw Sommelier

Beantwoorden

7 december 2017 om 00:46
hvwittel Gebruiker

Ik ken deze wijn niet, maar een fles rode wijn uit 2015 die zou moeten denken aan een Chateauneuf du Pape is hoogstwaarschijnlijk nog helemaal niet lekker. Pak die over een jaar of 3-5  uit de kast en dan zijn de zuren wat minder en is hij een beetje doorontwikkeld. Verder denk ik wel dat deze wijn beter is dan 90% wat bij de supermarkten ligt. Overigens vind ik de korting wel meevallen. 19% korting waarvan de helft alweer op gaat aan verzendkosten. Uiteindelijk dus “maar” 5 euro korting op een doos. Maar dan moet je er wel bijna 2 weken op wachten!

@Sommelier – volgens welke bron is deze wijn vergelijkbaar met een Chateauneuf de Pape?

Beantwoorden

7 december 2017 om 01:14

Ehhh….de wijn is NU op dronk. Het klopt dat hij nog mag liggen, maar om hem nu als “nog helemaal niet lekker” kwalificeren dan zou ik hem eerst even proeven, wat wij hebben gedaan :-P.

De korting is overigens heel gezond: EURO 13,05 voor een doos. Als je daar inderdaad de verzendkosten vanaf haalt blijft er nog steeds EURO 7,- over. Die verzendkosten zijn nog gebruikelijk in de markt en bij andere producten van iBOOD ook gewoon aan de orde. U kunt de wijn ook bij ons komen opdrinken, dan zijn die kosten er niet en brengen wij u weer thuis :-) :-) :-)

Have a good night.

Uw Sommelier

Beantwoorden

7 december 2017 om 06:24
Bahachustika Gebruiker

Helemaal eens met hvwittel, 7 euro korting op 6 flessen wijn daarmee verliezen jullie nog van de lokale supermarkt. Wil geen hater zijn, maar deze deal is vooral goed voor de verkoper die van zijn bedervende voorraad af moet..

Beantwoorden

7 december 2017 om 08:54
Antoon67 Gebruiker

Nou nou   bedervende voorraad.   Klinkt niet lief hoor, je kan wel zien dat zwarte piet weer weg is.  ;-)

Heb deze fles van dit jaar 4 maanden geleden gekocht in de. Speciaalzaak ( trouwens dit vind je nooit in een supermarkt ) en neem van mij aan dit spulleke gaat nog jaren mee.

Geen grote korting dat klopt maar wel een veel wijn voor weinig.  Ik moet mijn spaarrekening maar eens gaan bekijken. Dit is de vijfde wijn waar ik van denk mhhhhmmmm.

Ben benieuwd wat er nog meer komt.  Sommelier een voorproefje misschien ??

Beantwoorden

7 december 2017 om 10:06

@hvwittel en alle andere wijnliefhebbers, onze mening over deze wijn is bekend maar graag citeer ik ook ‘mijn collega’ Robert Parker: ‘Deeper in color than the Cotes du Rhone Reserve, the 2015 Cotes du Rhone les Champauvins is a solid step up, with fabulously complex notes of Bing cherry, blueberries, raspberries, spring flowers and pepper all emerging from the glass. Medium to full-bodied, rich and beautifully textured, it tastes more like a Chateauneuf du Pape than a Cotes du Rhone.’

Daar komt bij dat het jaar 2015 in de Zuidelijke Rhône extreem goed is. Dus geen eenvoudige opgave om deze wijn te bemachtigen..

Beantwoorden

7 december 2017 om 13:54
ingmarleon Gebruiker

Zit er ook sulfiet in deze wijn?????

Beantwoorden

7 december 2017 om 14:25
Boekel1975 Gebruiker

Er zijn geen wijnen zonder sulfiet. Bij de gisting komt er vanzelf sulfiet vrij, en dus van nature zit er in elke wijn sulfiet, zelfs als de wijnmaker het niet gebruikt.’

Beantwoorden

7 december 2017 om 17:24
younameit Gebruiker

Een serieuze wijn kost geld, deze prijs is gewoon normaal voor deze kwaliteit. Die wijnen die van 39,45 voor 12,75 worden aangeboden…. Als het klinkt als een sprookje dan is het ook meestal een sprookje… Vergelijk het met een huis. Dit huis met een flinke lap grond met 5 slaapkamers in perfecte staat van onderhoud op een ideale lokatie, dicht bij scholen en uitvalswegen, binnen 30 minuten in Amsterdam, Utrecht etc. Kost 700 000,– euro maar vandaag voor 320 000 euro… Wat denk je dan? hier klopt iets niet. Voor 700.000 wordt er in deze markt OVERBODEN. Een wijnmaker die een fantastische wijn maakt kan daar een goede prijs voor vragen, en hoeft het dus niet weg te geven. Écht!

Beantwoorden

7 december 2017 om 19:06

#younameit,  daar zeg je het goed, en de grond in de Rhône grenzend aan Chateauneuf du Pape is best  prijzig.

@ Boekel1975 @ingmarlon Sulfiet,  in 99,9999999 % zit er sulfiet in wijn. Een goede wijnmaker gebruikt zo weinig mogelijk sulfiet ( en waarom de kosten maken als je het niet nodig hebt), omdat teveel  de smaak “zoeter” maakt.

Waarom gebruikt men sulfiet; Om twee redenen het dood bacterie en schimmels die we niet in onze wijn willen hebben. Het gaat bederf en oxidatietegen tijdens de productie. Als je inferieur druivenmateriaal gebruikt om goedkope slobber te maken dan moet je wel ernstig veel Sulfiet toevoegen.  
De voedsel autoriteit en laboratoria zoals Meron controleren voor ons dat de wettelijke grenzen niet worden overschreden.
Er zit in witte en rosé wijnen maximaal 200mg per liter en in rood 150 mg/l , maar meer dan de helft van de wijnen zit onder de 80mg/l

Het wordt vaker verteld dat sulfiet tijdens de vergisting vrijkomt maar dat is niet waar, het wordt toegevoegd. 
Naar horen zeggen zit er in sommige zakjes gedroogde pruimen meer sulfiet dan in 12 flessen wijn.

Zo nu ff een glaasje en aan tafel.  smakelijk iedereen

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.