14 juli 2017 om 00:00
iBOOD

6x Esprit de Preuillac Medoc AC

Product expert aanwezig

6x Esprit de Preuillac Medoc AC

Maak kennis met de tweede wijn van het hoog aangeschreven Château Preuillac: een waar genot voor de bordeaux-liefhebber!

Specificaties

Wijnhuis: Château Preuillac
Type: Esprit de Preuillac Medoc AC
Aantal flessen per doos: 6

• Krachtige smaak
  • Wijn met reputatie
  • Hoge score Vivino: 4/5

Een goede tip van jouw digitale sommelier:
Elk moment of gerecht vraagt om een andere wijn. Dát maakt wijn zo leuk, spannend en lekker! Maar kun je niet kiezen? Check dan het online Smaakprofiel en ontdek of deze wijn bij jou (of een ander) past!

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Sommelier

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

14 juli 2017 om 04:31
Sep123 Gebruiker

Welk jaar?

14 juli 2017 om 11:36
apenbrak Gebruiker

2013, zie reactie hieronder van de Expert en de fles op de foto.

14 juli 2017 om 07:11
nesnajkire Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product, zie de uitleg van de Expert hieronder.

14 juli 2017 om 08:58
P-cool Gebruiker

De link werkt niet, maar na enig zoekwerk op die website kom ik een fles uit 2012 tegen, waarbij staat Niet meer leverbaar! Tja, dan kun je er elke prijs aan hangen om de goedkoopste te lijken. ;-)

14 juli 2017 om 09:29
Official Product Expert Sommelier Official Product Expert

Dank voor je opvolging P-cool. Deze Sommelier had wat technische opstartproblemen, vanochtend: Computer met water in toetsenbord en dan met een fohn bezig en zo… wat een gedoe ! :-O.

But we’re back !

Dit is nou ook wel het mooie van wijn: elk jaar is anders an kwaliteit en smaak: wijn is een natuurproduct en invloed van temperatuur, ontwikkeling in terroir (=de grond & omgeving waar wijn op groeit) maakt dat elk jaar de oogst weer een ander product oplevert.

2012 en 2013 zijn totaal verschillende producten: kijk maar bij Vivino.

iBOOD biedt de 2013 oogst aan en de link waarnaar werd verwezen is de 2012. Een groot verschil in rating:

2013 is 4.0 uit maximal 5.0 en 2012 is 3.1. Snapt u hem ?

Ik zou hem maar proberen, heb hem gisteravond nog gedronken om deze wijnweek te vieren ! Errrrugggg lekker…. ;-)

Uw Sommelier.

14 juli 2017 om 09:29
Official Product Expert Sommelier Official Product Expert

En de link waarin de verschillende ratings zichtbaar worden: https://www.mupload.nl/img/kjqa6hmr5ugbh.png

Cheers iBOOD,

14 juli 2017 om 09:34
Greenpumpkin Gebruiker

Ik heb nog nooit een sommelier zulke taal zien bezigen. Elke keer weer heb ik het idee dat de zogenaamde “expert” een Ibood jandoedel is..

14 juli 2017 om 10:26
micha.somers Gebruiker

Zal in ieder geval iemand zijn die er flink van heeft genoten …

Dit:

> Deze Sommelier had wat technische opstartproblemen, vanochtend: Computer met water in toetsenbord en dan met een fohn bezig en zo… wat een gedoe !

in combinatie met dit:

> heb hem gisteravond nog gedronken om deze wijnweek te vieren ! Errrrugggg lekker…. ;-)

verklaart denk ik genoeg wat betreft de gebruikte bewoordingen ;-)

Wijn zal waarschijnlijk erg lekker zijn … maar hou er rekening mee dat de volgende ochtend wat opstartproblemen zult hebben!!

14 juli 2017 om 11:38
fdjong Gebruiker

Hahahah, ik kan hier wel van genieten. Ik heb in meerdere restaurants met sommelier gedineerd en kan uit ervaring vertellen dat sommige sommeliers niet op bovenstaande manier zouden typen, maar anderen ook zeker wel. Het beroep van iemand kan je echt niet afmeten aan hoe teksten geschreven worden.

Overigens vind ik de reacties van de expert prima, lekker ontspannen. Past ook bij wijn, ontspannenheid.

14 juli 2017 om 16:30
puvuduvu Gebruiker

Geen wonder meneer de sommelier dat u een plaatje hebt gepubliceerd en niet een werkende link.

Voor de mede-factcheckers onder ons: https://www.vivino.com/wineries/preuillac/wines/esprit-de-preuillac-medoc-2013.

De rating van 4.0 klopt wel, maar blijkt gebaseerd op even schamele 3 reviews (of 6 volgens het grafiekje, ik snap vivino duidelijk niet) met overigens een rekenkundig gemiddelde van 3.3 (en niet 4, ik snap vivino duidelijk niet).

Verder niet erg hoor, het is vast een prima wijntje voor negen euri, maar eerlijkheid vind ik nu eenmaal een mooie karaktereigenschap, vandaar dat ik toch even een berichtje post.

14 juli 2017 om 16:35
puvuduvu Gebruiker

En laat ik dan zelf ook even volledig zijn: de wijn verkoopt voor 7€ of €18 volgens vivino afhankelijk van wie hem verkoopt, zonder enige correlatie met jaartal of kwaliteit. Je zou bijna het idee krijgen dat deze flessen een paar euro overpriced zijn. Van 7, voor 18, maar nu voor 9!!!!

14 juli 2017 om 18:02
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi allen,

Dit topic is bedoeld om de aangeboden wijnen te bespreken. Enkele off-topic reacties heb ik weggehaald.

Bij deze dan ook het verzoek on-topic te blijven :-)

Groeten,

Bas

14 juli 2017 om 21:06
Doppert Gebruiker

Als ik kijk naar de oogstjaren van de reviews zit daar helemaal geen 2013 tussen. Of kijk ik verkeerd? Op mijn Vivino-app krijgen alle jaargangen gemiddeld een 3.5 en ook daar zie ik geen oogstjaar 2013.

14 juli 2017 om 19:25
erwinzuid Gebruiker

Ik zal er wel overheen gelezen hebben maar ik zag geen druifsoort vermeld..?

14 juli 2017 om 23:00
edwinteems Gebruiker

Bocht!

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.